Informujemy, że w ramach naszej witryny korzystamy z plików cookies. Pozostając na naszych stronach wyrażasz zgodę na stosowanie ich. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
AKCEPTUJĘ
BIP
Rejestracja jachtów

Rejestracja jachtów morskich i śródlądowych


Sprawy związane z rejestracją jachtów morskich i śródlądowych regulują:

  • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • ustawa z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim.

Rejestracja jachtów morskich i śródlądowych jest prowadzona przez starostwa powiatowe oraz upoważnione polskie związki sportowe (Polski Związek Żeglarski i Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego).

Dokumenty niezbędne do rejestracji jachtu należny złożyć osobiście w biurze ww. podmiotu lub za pośrednictwem portalu REJA24. Zapraszamy do zapoznania się ze wzorami wniosków dostępnych w menu po prawej stronie ("dokumenty do pobrania").

Uprzejmie informujemy, że nowe procedury dotyczące rejestracji jachtów nie przewidują możliwości składania dokumentów korespondencyjne. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o nieprzesyłanie dokumentów na adres Biura Polskiego Związku Żeglarskiego. Dokumenty nadesłane do Biura PZŻ, będą musiały zostać odesłane do nadawcy celem złożenia ich zgodnie z procedurą określoną ww. przepisami.