Informujemy, że w ramach naszej witryny korzystamy z plików cookies. Pozostając na naszych stronach wyrażasz zgodę na stosowanie ich. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
AKCEPTUJĘ
BIPISAF
Polskie żaglowce

Kapitan Borchardt

Kapitan Borchardt

Kapitan Borchardt  - polski żaglowiec, trzymasztowy szkuner gaflowy, który pływa zarówno w bliższe rejsy po Bałtyku, jak i dalekie podróże po Morzu Północnym, oceanie i Morzu Śródziemnym.

Ten trzymasztowy szkuner gaflowy charakteryzuje harmonijne połączenie tradycji i nowoczesności oraz niepowtarzalna atmosfera historycznego szkunera, na którym pielęgnujemy najcenniejsze wartości polskiej kultury morskiej.

Historia

W 1918 r. w holenderskiej stoczni wybudowano oceaniczny żaglowy statek towarowy „Nora”. W 1923 r. został sprzedany do Niemiec. Wkrótce zamontowano pierwszy silnik. Po II wojnie światowej statek wrócił do Holandii, a następnie w 1953 r. został kupiony przez Szwedów. Służył jako jednostka handlowa. W 1976 r. znów wrócił pod banderę holenderską. Wtedy też rozpoczęto jego rewitalizację. W 1989 r. przeprowadzono dokładny remont. W ostatnich latach pod banderą szwedzką nosił nazwą „Najaden”, a jego portem macierzystym był Sztokholm.

W sumie od zwodowania statek pływał pod nazwami: „Nora”, „Harlingen”, „Möwe”, „Vadder Gerrit”, „In Spe”, „Utskär”, „Najaden”.

Od 2011 r. żaglowiec pływa pod polską banderą, a jego portem macierzystym jest Gdańsk. Uroczysty chrzest żaglowca s/y Kapitan Borchardt odbył się 8.10.2011 r. o godzinie 12.00 w Gdańsku, na brzegu Motławy, przy Targu Rybnym. Matką chrzestną została wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko.

Armatorem żaglowca s/y Kapitan Borchardt jest firma Skłodowscy Yachting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością SKA.

Jednostka pływa zarówno w bliższe rejsy po Bałtyku, jak i dalekie podróże po Morzu Północnym, oceanie i Morzu Śródziemnym.

Kilka słów o s/y Kapitan Borchardt

Trzymasztowy szkuner gaflowy dysponuje 41. kojami dla załogi szkoleniowej: 2. kabinami dwuosobowymi, 7. kabinami trzyosobowymi i 4. kabinami czteroosobowymi. Wszystkie kabiny posiadają klimatyzację oraz łazienkę z natryskiem i toaletą.

Przestronny pokład i mesa pozwalają zarówno na komfortowe spędzenie wolnego czasu, jak i zorganizowanie szkolenia, konferencji lub przyjęcia, a szef kuchni gwarantuje odpowiednio zbilansowane posiłki i ich świetną jakość.

Dane techniczne:

Typ: trzymasztowy szkuner gaflowy
Materiał: stal
Długość całkowita: 45 m
Długość pokładu: 33,84 m
Szerokość: 7,02 m
Zanurzenie: 3,21 m
Wyporność: 173 tony
Żagle: 10 żagli o powierzchni 600 m2
Silnik: Caterpillar 3406B, 350 KM
Ilość miejsc: 41 dla załogi szkoleniowej + miejsca dla załogi stałej