Informujemy, że w ramach naszej witryny korzystamy z plików cookies. Pozostając na naszych stronach wyrażasz zgodę na stosowanie ich. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
AKCEPTUJĘ
BIPISAF
Udzielanie informacji z rejestrów prowadzonych przez PZŻ



Polski Związek Żeglarski udziela pisemnej informacji z niżej wskazanych rejestrów, tj.:

  • indeksu nazw statków sportowych lub rekreacyjnych;
  • polskiego rejestru jachtów (tj. rejestru jachtów morskich);
  • rejestru statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (tj. rejestru śródlądowych jachtów żaglowych);
  • rejestru jachtów klasowych;
  • ewidencji patentów żeglarskich;
  • rejestru instruktorów żeglarstwa PZŻ, instruktorów sportu PZŻ, sędziów sportowych PZŻ i inspektorów technicznych PZŻ;
  • rejestru licencji zawodników PZŻ, trenerów PZŻ, instruktorów PZŻ.

Na podstawie Uchwały nr 439/Z/XXXVIII Zarządu PZŻ od dnia 15 lipca 2019 r. w sprawie zatwierdzenia opłaty za udzielenie informacji z rejestrów prowadzonych przez Polski Związek Żeglarski pobierana jest opłata w wysokości 50 zł brutto z zastrzeżeniem opłat za udzielenie informacji komornikowi sądowemu.

Maksymalna wysokość opłaty za udzielenie informacji komornikowi sądowemu wynosi:

  • 20 zł brutto od strony tekstu za udzielenie informacji przetworzonej w postaci papierowej;
  • 10 zł brutto od strony tekstu za udzielenie informacji przetworzonej w postaci elektronicznej;
  • 10 zł brutto od strony tekstu za udzielenie nieprzetworzonej informacji w postaci papierowej;
  • 5 zł brutto od strony tekstu za udzielenie komornikowi nieprzetworzonej informacji w postaci elektronicznej albo przetworzonej w sposób zautomatyzowany.

We wniosku o udzielenie informacji z rejestru prosimy o przedstawienie podstawowych informacji o poszukiwanym podmiocie w postaci:

  • imię i nazwisko lub pełna nazwa podmiotu;
  • nr identyfikacyjny PESEL lub REGON,
    lub
  • numer rejestracyjny jachtu;
  • nazwa własna jachtu;
  • numer kadłuba jachtu.

Dodatkowo prosimy o podanie danych kontaktowych wnioskodawcy w postaci adresu e-mail.

Polski Związek Żeglarski udzielając pisemnej informacji z prowadzonych rejestrów wskaże, że wskazany w piśmie podmiot:

  • nie figuruje w rejestrach prowadzonych przez PZŻ;

figuruje w rejestrach prowadzonych przez PZŻ z jednoczesnym określeniem rejestru a w przypadku rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowych jachtów żaglowych również z określeniem przypisanego jachtu lub z określeniem imienia i nazwiska/nazwy właściciela/armatora jachtu.


Osoby zainteresowane mogą żądać poświadczonych wyciągów i odpisów z rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowego jachtów żaglowych. W tym celu należy wystąpić do Biura PZŻ z pismem o wydanie wyciągu lub odpisu z właściwego rejestru. Pismo powinno zawierać informacje:

  • rodzaj dokumentu (odpis.wyciąg);
  • liczba sztuk;
  • interes prawny;
  • numer rejestracyjny jachtu;
  • nazwa własna jachtu;
  • numer kadłuba jachtu.

Za wyciąg/odpis z rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowego jachtów żaglowych pobierana jest opłata w wysokości 15 zł brutto. Za wydanie kopii lub uwierzytelnionych odpisów akt sprawy z rejestrów prowadzonych przez Polski Związek Żeglarski, pobierana jest opłata w wysokości 1 zł brutto za każdą rozpoczętą stronę kopii oraz 6 zł brutto za każdą rozpoczętą stronę uwierzytelnionego odpisu.