Informujemy, że w ramach naszej witryny korzystamy z plików cookies. Pozostając na naszych stronach wyrażasz zgodę na stosowanie ich. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
AKCEPTUJĘ
ISAFF
Udzielanie informacji z rejestrów prowadzonych przez PZŻ



Polski Związek Żeglarski udziela pisemnej informacji z niżej wskazanych rejestrów, tj.:

  • polskiego rejestru jachtów /tj. rejestru jachtów morskich/,
  • rejestru statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji /tj. rejestru śródlądowych jachtów żaglowych/,
  • ewidencji patentów żeglarskich,
  • rejestru instruktorów żeglarstwa PZŻ,
  • rejestru zawodników PZŻ,
  • rejestru trenerów PZŻ,
  • rejestru inspektorów technicznych PZŻ.

Udzielenie informacji z rejestrów prowadzonych przez PZŻ podlega opłacie w wysokości 61,50 zł (opłata z VAT) na podstawie Uchwały nr 66/Z/XXXVIII Zarządu PZŻ od dnia 20 lipca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia opłaty za udzielenie pisemnej informacji z rejestrów prowadzonych przez PZŻ.

W kierowanych pismach prosimy o przedstawienie podstawowych informacji o poszukiwanym podmiocie w postaci:

  • imię i nazwisko lub pełna nazwa podmiotu,
  • nr identyfikacyjny PESEL lub REGON,

lub

  • numer rejestracyjny jachtu,
  • nazwa własna jachtu,
  • numer kadłuba jachtu.

Dodatkowo prosimy o podanie danych kontaktowe w postaci adresu e-mail.

W odpowiedzi na otrzymane pismo PZŻ wystawi wnioskodawcy fakturę proforma za udzielenie pisemnej informacji z rejestru. Informacja z rejestru udzielona zostanie po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Polskiego Związku Żeglarskiego.

Polski Związek Żeglarski udzielając pisemnej informacji z prowadzonych rejestrów wskaże, że wskazany w piśmie podmiot:

  • nie figuruje w rejestrach prowadzonych przez PZŻ,
  • figuruje w rejestrach prowadzonych przez PZŻ z jednoczesnym określeniem rejestru a w przypadku rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowych jachtów żaglowych również z określeniem przypisanego jachtu lub z określeniem imienia i nazwiska/nazwy właściciela/armatora jachtu.


Osoby zainteresowane mogą żądać poświadczonych wyciągów i odpisów z rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowego jachtów żaglowych. W tym celu należy wystąpić do Biura PZŻ z pismem o wydanie wyciągu lub odpisu z właściwego rejestru. Pismo powinno zawierać informacje:

  • rodzaj dokumentu /odpis.wyciąg/,
  • liczba sztuk,
  • interes prawny,
  • numer rejestracyjny jachtu,
  • nazwa własna jachtu,
  • numer kadłuba jachtu.

Za wyciąg/odpis z rejestru jachtów morskich i rejestru śródlądowego jachtów żaglowych pobierana jest opłata w wysokości 15 zł.