Wykreślenie jachtu z rejestru klasowego
Organ odpowiedzialny za załatwienie sprawy: Polski Związek Żeglarski, al. ks. J. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa
Podstawa prawna:
- Instrukcja PZŻ nr 1/2021 w sprawie prowadzenia polskiego rejestru jachtów klasowych (Uchwała nr 771//Z/XXXVIII Zarządu PZŻ z dn. 11 lutego 2021 r.),
- Cennik opłat za czynności rejestracyjne w polskim rejestrze jachtów klasowych (Uchwała nr 771/Z/XXXVIII Zarządu PZŻ z dn. 11.02.2021 r.).
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz o wykreślenie jachtu z polskiego rejestru jachtów klasowych,
- oryginał certyfikatu jachtu klasowego lub oświadczenie dotyczące jego utraty,
- oświadczenie dotyczące zachowania lub rezygnacji z numeru klasowego,
- potwierdzenie dokonania opłaty za wykreślenie jachtu z polskiego rejestru jachtów klasowych w wysokości 60 zł,
CZYNNOŚĆ REJESTRACYJNA | OPŁATA (zł brutto) |
wpis do rejestru | 120,00 |
zmiana wpisu w rejestrze | 120,00 |
wydanie duplikatu certyfikatu jachtu klasowego | 120,00 |
wykreślenie z rejestru | 60,00 |
Opłatę można wnieść na konto bankowe: Bank Pekao SA, nr konta: 19 1240 6218 1111 0000 4620 9146 z dopiskiem REJESTRACJA JACHTU KLASOWEGO, NIP (opcjonalnie). Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani fakturą, zgodnie z art. 106b ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 Nr 54 poz. 535), prosimy o podanie numeru NIP w treści przelewu.
Oryginał wniosku wraz z wymaganą dokumentacją należy przesłać do Biura Polskiego Związku Żeglarskiego na adres:
Polski Związek Żeglarski
al. ks. J. Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa
PGE Narodowy
Po wykreśleniu jachtu PZŻ wydaje zaświadczenie o wykreśleniu jachtu z polskiego rejestru jachtów klasowych.