Polski Związek Żeglarski z siedzibą w Warszawie /al. ks. Józefa Poniatowskiego 1/ wydaje patenty żeglarskie /patent żeglarza jachtowego, patent jachtowego sternika morskiego, patent kapitana jachtowego/ oraz patenty sternika lodowego PZŻ.
Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) tzw. RODO
od dnia 25 maja 2018 r. następuje zmiana formy składania dokumentów do
Biura Polskiego Związku Żeglarskiego.
Wszelkie
dokumenty dotyczące rejestracji jachtów i patentów żeglarskich będą
przyjmowane przez Sekretariat Biura PZŻ od interesantów, ich
pełnomocników lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Rekomendujemy
przesyłanie dokumentów za pośrednictwem poczty tradycyjnej jako
przesyłek rejestrowanych.
Uprzejmie informujemy, że Sekretariat Biura PZŻ nie dokonuje weryfikacji poprawności ani kompletności złożonych dokumentów.
W związku z powyższym uprzejmie prosimy o składanie/przesyłanie
dokumentów poprawnych i kompletnych zgodnych z informacją zawartą na
stronie internetowej PZŻ.
Informujemy również, że sprawy związane z wydaniem i wymianą patentów motorowodnych zajmuje się Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej 40 (tel.: +48 22 617 44 49, +48 22 616 16 37, e-mail: motorowodniacy@motorowodniacy.org).
Zasady wydawania patentów żeglarskich zawiera Instrukcja PZŻ nr 1/2023 w sprawie wydawania patentów żeglarskich, która określa m.in. wymagane dokumenty, kryteria rejsów stażowych, warunki wymiany i weryfikacji patentów, wzory karty rejsu, opinii z rejsu i innych druków. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z instrukcją.
W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących procedury wydania patentu żeglarskiego i lodowego prosimy o wybranie jednej z poniższych kategorii.